Naar Oppdal

11 juli 2019 - Driva, Noorwegen

Vandaag weer een reisdag. 163 km naar het noorden naar Smegarden camping vlak bij Oppdal.

De wekker staat om 7:30 en met enige moeite komen we ons warme bed uit. Buiten is namelijk nog koud. Maar de zon schijnt al een tijdje (die gaat hier rond 4 uur al op) en het wordt snel warmer. We pakken onze spullen in, maken de hut schoon en gaan op weg.

Eerst halen we bij de eerste supermarkt (10 minuten verderop) brood, want we moeten nog ontbijten. Dat doen we bij de Lemonsjoen. Prachtige plek voor een ontbijt.

Ontbijt bij de Lemonsjoen

Daarna rijden we verder. Maar het is hier overal te mooi. Dus fotostop bij het volgende meer Vagavatnet.

D10AC262-FB59-4682-AD3B-A38F07A63256

Dan zijn we weer in de bewoonde wereld en kunnen we op zoek naar iets voor bij de koffie en benzine voor de auto. Dat vinden we in Vagamo.

Dan gaat de reis verder en gaan we op zoek naar een plek waar we koffie kunnen drinken. En dat is in Noorwegen niet zo moeilijk. Bij een zwemmeertje stoppen we. De koffie/thee smaakt prima. Jolanda test nog even de waterdichtheid van de I phone bij het pootje baden (is gelukkig waterdicht, oef).

Na de break rijden we verder en komen al snel op de E6, de doorgaande weg naar Trondheim. We twijfelen bij Hjerkinn of we nog een korte wandeling zullen lopen naar een bijzonder uitkijkpunt. Maar dat slaan we maar over voor vandaag.

We rijden dwars door prachtige nationaal parken Rondane en Dovrefell en zijn even na 2-en op de camping. Hier besluiten we om onze geboekte hut 1 slagje te upgraden. Net iets meer ruimte voor de komende vier dagen.

CED36935-2630-4CCA-9A37-00690D8670EB

Dan is het tijd voor wat huishoudelijke zaken. De verse voorraad is op en wordt in een grote supermarkt in Oppdal uitgebreid aangevuld. Daarna een wasje, koken en eten.

We zitten heerlijk buiten, het dal is breed dus de zon gaat pas laat achter de bergen. Onder gaat de zon pas rond 23:00 en echt helemaal donker wordt het amper. Dat blijft toch heel bijzonder.

Prima reisdagje vandaag!

183 km🚘

☀️23

1. Marike Hagedoorn:
    12 juli 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie, leuk om mee te mogen genieten. Veel plezier verder!
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    12 juli 2019
    Leuk dat je meegeniet! De eerste anderhalve week is Noorwegen ons erg goed bevallen. Wat een prachtige natuur hier!
  3. Freja:
    13 juli 2019
    Ik reis ook gezellig met jullie mee; voor ons alweer 4 jaar geleden dat we in Noorwegen waren. De natuur is inderdaad schitterend daar! En dat het in de zomer niet echt donker wordt vond ik ook heel bijzonder; je vergeet bijna om te gaan slapen... veel plezier nog!!
  4. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    13 juli 2019
    Ha Freja, wat leuk dat je meereist! Al plekken gezien waar jullie ook geweest zijn? En dat vergeten om te gaan slapen is ook heel herkenbaar.