Meisenheim

27 augustus 2020 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Na een goede nacht in ons kabouterhuisje zaten we redelijk op tijd in het zonnetje aan het ontbijt.

Ontbijtje

Redelijk op tijd, omdat we eerst de electrische huurfiets van Jolanda moesten ophalen in Bad Kreuznach. We kregen een prachtige E-bike mee. De huurprijs moesten we gelijk voldoen (die viel overigens erg mee) en qua borg was het noteren van het rijbewijsnummer voldoende. Daarna fiets op de auto, even tanken en nog even de plaatselijke Aldi in. Rond half 11 waren we weer terug op camping Nahetal en konden we gelijk aanschuiven voor de koffie.

Tijdens de koffie werden de fietsplannen besproken. De keuze viel op een tocht langs de Nahe en de Glan naar het oude stadje Meisenheim. Ruim 40 km heen en terug, heuveltje op en heuveltje af. Met de E-bike natuurlijk geen enkel probleem. Er was wat bewolking binnengeschoven, dus voor de zekerheid gingen toch maar de regenjassen mee. Onnodig uiteindelijk want er is geen spat gevallen (het heeft hier sinds maart niet echt meer geregend).

C81ABBBE-B751-4186-82F8-7251041A75E7

Het werd een leuke tocht, grotendeels  over speciaal aangelegde fietspaden langs de Nahe en later de Glan. Heuvel op moest je ondanks de ondersteuning toch nog wel even je best doen om boven te komen. Maar daarna was het natuurlijk heerlijk naar beneden fietsen. Na ruim een uur kwamen we in het stadjes Meisenheim. met een heuse altstad. Met een stadsmuur, stadspoort, een mooie grote kerk en vele vakwerkhuizen. Bij de plaatselijke gelatria heerlijk wat gedronken en daarbij een Apfellstrudel met ijs.

466B00CE-4CCD-4779-8651-36210ECDE8FDMeisenheimDBFACBF3-02C8-4289-8B66-D775A21FD1B247A0385F-E325-456B-B830-8E30BA2A0FA2Meisenheim

Daarna met de wind mee terug langs kleine dorpjes, langs de rivier en langs de vele wijngaarden die in dit dal staan. De zon scheen inmiddels volop en met 23 graden was het echt heerlijk weer.

Fietsen in het NahetalA9CE00BE-0966-4221-9C85-A023D60CCB06

Rond half vier waren we weer op de camping. Lekker even zitten en daarna was het onze beurt om voor het eten te zorgen. De kip-sinaasappel-aardbei salade met gebakken krieltjes vielen goed in de smaak.

B71D4FCF-B6EF-4BC1-A2A1-5ECA7150E245

Morgen nog een lekker dagje op de fiets in het Nahetal.

30 km 🚗

46 km 🚲