Les Menuires

1 februari 2020 - Saint-Martin-de-Belleville, Frankrijk

De dag begint goed, het zonnetje schijnt de kamer in. Na het uitgebreide ontbijt, laden we een aantal spullen over in de auto van Joost en Nelly zodat wij ruimte hebben voor de boodschappen die we gaan halen. Dan met een omweggetje ( we hebben tijd genoeg) naar de Carrefour in d’Isle D’Abeau. Supermarkt die je qua grootte alleen ziet in Frankrijk (en in Amerika). We halen alle verse spullen voor de komende week. Als we weer buiten komen is het weer veranderd. Het regent en waait. En het is (te) warm. Daarna  rijden via de niet tolweg naar het vliegveld en komen daar aan op het moment dat het vliegtuig van de kids land. Ze zijn er relatief snel uit en om 1410 rijden we richting Les Menuires.

D0716BBB-491C-4ACF-A9BC-BF45B51EB7F4

Richting Grenoble is er wat file en ook later nog een klein stukje. Maar iets voor 5 zijn we boven. Helaas regent het ook daar. We stoppen bij het centrum van Les Menuires om skipassen te kopen (oef) en daarna op zoek naar ons huisje iets hoger boven les Menuires.

470DE678-EEE3-41F0-A3BF-25A7A1A08528

Daar worden we hartelijk ontvangen door Joost en Nelly. Laden de spullen uit en verdelen de slaapkamers. De kids kunnen allemaal apart slapen. De kamers zijn ruim, het huisje is gezellig incl. een skischoendroger.

0E32962C-4988-4366-B139-7A113F819FAE

We halen de ski’s en snowboards letterlijk om de hoek. Daarna eten (pasta a la Nelly) en lekker hangen op de bank! De vakantie is begonnen!