Heerlijk op wintersport

14 januari 2023 - Val Thorens, Frankrijk

Het is weer tijd voor onze jaarlijkse familievakantie. Heerlijk met zijn allen op wintersport. Dit jaar gaat de vriendin van Mark ook mee en rijden we met dank aan de vader van Ezra dit jaar met 2 auto’s naar de sneeuw.

De wekker staat om kwart voor vier en om tien voor half vijf rijden we weg. In de familieapp worden Joost en Nelly bijgepraat over onze reis.
Voor het gemak kopieer ik wat in dit reisverslag (wel de iets gecensureerde versie 🤫)

• Goedemorgen! Hier deel 1 van het reisverslag. Na een goede nachtrust van maar liefst 4 uur, stapten we in de 2 bolides. Terwijl iedereen in de auto verdere tukte stuurden J en M de auto’s feilloos naar het Belgische land. Antwerpen en Brussel waren ook nog in diepe rust, dus daar tuften we ook zomaar langs. Vlak voor Namen tijd voor een wissel, plas en thee/koffie. En nu rijden we met Es en Ez achter het stuur richting Luxemburg.
  • Ok update van het reisverslag. Vlak voor het mooie Nancy heeft er weer een wissel plaatsgevonden. Ezra is helemaal geslaagd in het rijden op de Belgische en Franse snelweg! Esther had dat diploma al.  De mannelijke motormuizen van ons gezelschap zitten aan het stuur!  🏎️  🏎️. Op naar de Peage

Nou valt dat laatste niet helemaal goed:

• Ik krijg geen 🏎️. Ik wil bij deze even kwijt dat niet alleen de mannen in deze familie het gaspedaal weten te vinden. Ik als vrouwelijke JV moet toch even opkomen voor de jonge vrouwelijk JV.

Vervolgens loopt het helemaal uit de hand en hebben we in de auto en op de app de grootste lol.

• De dragrace tussen motormuis A en motormuis E staat hier in de tunnel op het punt van beginnen. Komt dat zien komt dat zien, dit spektakel wilt u niet missen!!!

3BD374A4-F5A9-4C43-AC81-9B73880B5555

Maar ondertussen tuffen we lekker snel door. Met in het laatste stuk wat meer verkeer en af en toe file. Joost en Nelly kunnen lekker vroeg in het huisje. Het ziet er allemaal goed uit en het uitzicht van het balkon is fantastisch.

E398F3CF-614E-4EF6-B790-FD26ADB84EEC
Om kwart voor 5 zijn we boven. Een keurige reis van iets meer dan 12 uur. We halen de auto leeg en dat is veel. Het huisje zit net boven het dorp en boodschappen doen is niet zo heel  makkelijk. Dus is er voor een week eten mee.
Het huisje is echt heel leuk. Met 5 slaapkamers, 4 badkamers en 3 wc’s. De verdeling is zo gemaakt en wij gaan onze ski’s regelen in de shop aan de overkant van het huisje. Joost en Nelly maken een heerlijk maal en na het eten chillen we lekker op de grote banken in het huisje.
Morgen nog de skipassen regelen en dan hopen op nog een beetje mooi weer.

De vakantie is begonnen.

🏎️ 1115km

🌦️ 11 graden

1. Germ en Jeichien.nl:
    15 januari 2023
    Veel wintersport plezier Groetjes van ons