Eindelijk vakantie!

26 augustus 2020 - Oberhausen an der Nahe, Duitsland

Eindelijk vakantie! In juli besloten we onze geplande vakantie naar Spanje door te schuiven naar 2021. Nieuwe plannen werden gemaakt en vandaag was het zover. Gelukkig kunnen we ook gaan.

We starten dit jaar in het Nahetal. Dit dal ligt ten zuid westen van Frankfurt. En is ook de plek waar Joost en Nelly nu vakantie houden.

Na nog wat laatste boodschapjes, zitten we om half tien in de auto. Eerst via de Nederlandse snelweg naar Aken. Via een tussenstop bij de appie van Budel (want de bestelde rucola en veldsla lagen nog in de koelkast in Leiden) rijden we naar Aken. Daar verlaten we de snelweg en rijden we over kleinere wegen door de Eifel. We stoppen voor de lunch bij het plaatsje Schmidt want daar heb je een mooi uitzicht over de meren van de Eifel.

Panorama Eifelblick schones aussicht

Helaas is het weer niet echt lekker (het waait hard en het regent een beetje) dus rijden we snel verder dwars door de Eifel. Mooi hier, echt een plek voor een weekendje weg of zo.

Het laatste stuk pakken we toch maar de snelweg. We regelen in Bad Kreuznach nog een elektrische fiets voor Jolanda ( die van Erik is mee) en rond half zes zijn we op camping Nahetal. We worden hartelijk ontvangen door de Bob en Foekje die nb zijn opgegroeid in Oosterwolde.

Na het invullen van de nodige Corona formuleren krijgen we de sleutel van holzhutte 62. Wat een leuk compleet hutje!

Holzhutte camping NahetalInterieur Holzhutte camping Nahetal

Het is heerlijk weer hier!

Daarna gezellig aan de borrel en eten (pasta met tonijn, rucola en cherry tomaatjes)

Camperplek van Joost en NellyUitzicht camping Nahetal

bij Joost en Nelly.
Een heerlijk begin van de vakantie.

533 km 🚗

💨 ⛈ ⛅️ 15-23 graden

1. Marike Hagedoorn:
    26 augustus 2020
    Een hele fijne vakantie! Haha super leuk hutje.
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    27 augustus 2020
    Dank je wel, wij gaan weer voor de speciale huisjes. Dit is heel schattig kabouterhutje.
  3. Emilio:
    27 augustus 2020
    Veel plezier. Lees weer graag mee.
  4. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    Dank je wel!