Camping Vall de Ribes

13 juni 2022 - Ribes de Freser, Spanje

Vandaag de laatste grotere reisdag richting Spaanse Pyreneeën. Niet zo groot als eerdere dagen maar toch hebben we ruim 360 km voor de boeg. Rond 10 uur zijn we klaar voor vertrek. Alles weer gevuld en leeg zoals dat een goed Camperaar betaamd 😜. We beginnen op een prachtige D-weg die hoog boven Millau het dal uitgaat en op een soort hoogvlakte uitkomt. Al snel zijn we weer op A75. Overigens is de A75 een prachtige snelweg om te rijden.

FFE0663B-3538-430D-8890-1547340577B6

Al snel vullen we  ook de dieseltank weer en kunnen we er voorlopig weer tegen. Het enige wat we dan met de camper niet hebben gedaan, is het bijvullen van de Adblue. Een goedje wat ervoor moet zorgen dat de diesel niet te veel zooi uitstoot geeft. De Adblue vinden we uiteindelijk in Beziers. We tanken slechts een litertje. Dus zo snel is dat niet op.

7724EE0E-60B7-4569-B56A-27C940A8F83A

Dan door naar Perpignan, waar we voor 3 dagen boodschappen inslaan. We zijn bij een grote Leclerc maar kunnen niet het parkeerterrein op. Dus staan we een beetje illegaal. Maar goed de boodschappen halen lukt wel. We besluiten maar al rijdend te lunchen want buiten is het veels te heet (34 graden). Al snel rijden we Spanje binnen. We laten de Costa's links liggen en slaan rechts af richting de Spaanse Pyreneeën. De weg wordt mooier en gaat langzaam omhoog. Rond vijf uur rijden we het Vall de Ribes in. Het is nog steeds warm (30 graden) maar onweer dreigt. De camping vinden is nog we een uitdaging. De straatjes zijn best smal en het laatste stuk moeten we in een aantal stevige bochten naar de camping. Maar uiteindelijk lukt het prima. We melden ons bij de receptie en we mogen zelf 1 van de camper plekken uitzoeken.

28DBB90A-F5E7-4828-A364-4D30C2CFBC11

Het uitzicht vanaf deze plekken is echt fantastisch. Dan gauw naar binnen want het onweer breekt los.

62234ADC-EE5C-4D12-A2D5-C041252998AA

Het onweer zelf valt mee, wel regent het behoorlijk hard. Met een hapje en een drankje wachten we weer tot het droog is. Lukt natuurlijk prima!

7D73CACF-6B4D-4FAE-9B0B-FEAC3494CFD9

Als het weer droog is, koken we weer lekker buiten en lopen nog een rondje over de camping. Mooi aangelegd met allerlei terrassen en de meeste plekken hebben een heerlijk uitzicht. Het is inmiddels lekker afgekoeld! Dat wordt lekker slapen vannacht!

73AFBFDE-AA99-4B8F-9005-0C015D44A230

De komende dagen gaan we hier de boel maar eens verkennen op de 🚴‍♀️ en met de 🥾🥾.

🚐 375 km

🌡 34 ☀️