Zürich hier kommen wir

8 april 2022 - Zurich, Zwitserland

Alweer een weekendje op stap. Het grote Corona inhalen is begonnen.
Dit keer staat Zürich op het programma. De stad waar Marjan Kraak, mijn school vriendin uit Oosterwolde als zo lang woont. Samen met Carin, Mathilde en Angela, ook vriendinnen van de middelbare school gaan we op (school) reis naar Zürich.

72E9ADDD-62CE-4F14-8585-1B8BB2BCE65E

De dag start rustig en even voor tien uur ga ik met de trein naar Schiphol. Op Schiphol zijn de overige dames die uit het noorden komen er ook snel. Inchecken hadden we thuis al gedaan, security check was druk maar te doen. Daarna nog tijd genoeg, want we beginnen met vertraging. Dus maar aan de koffie. Rond 12 uur gaan we naar de gate. Ook daar duurt het nog even maar dan mogen we in de bus die ons naar het vliegtuig brengt.

590469BA-6438-4068-88A4-C56871DCC16C
Dan gaat het snel, want de crew moet tijd inhalen en voor we het weten zitten we in de lucht. Het is een korte vlucht, en al gauw zetten we de landing in naar Zürich. Beetje schokkerig want er staat een  behoorlijk wat wind.

Op het vliegveld kopen we eerst onze Zürich card, zodat we de komende dagen het OV in en uit kunnen stappen en dan pakken we de trein naar Wiedikon. Daar wacht Marjan ons op en samen lopen we het kleine stukje naar ons appartement aan Schimmelstrasse.
Het appartement is prima, ruim, netjes en schoon. Lekker aan de thee en aan de stroopwafels en bijkletsen maar.

2A251B78-8B99-47A2-9795-DF44F72AF1A1
We sluiten de dag af bij de Rote Fabrik. Een fabriek omgebouwd tot cultuurcentrum. Hiervoor pakken we de tram naar het meer. Uiteraard bewonderen we daar eerst  het prachtige uitzicht. De zon schijnt zelfs even en in de verte zien we de hoge bergen nog volop in de sneeuw.

E6F38D2D-AA6F-4C6A-B0BB-1D4C5D324E23

D76FC4D5-7CCA-490C-9C54-8383D7160A0F
In de Rote fabrik eten we gemutlich en lekker. Daarna met bus en tram terug naar ons appartement. Een fijn begin van het weekend.

1. Angela:
    9 april 2022
    Zo'n mooie dag met elkaar!!