Val Tho en back home

8 februari 2020 - Marac, Frankrijk

Nog een half dagje op de ski’s vandaag. We staan op tijd op om de logistieke puzzel van vanochtend te leggen. Alles moet in de auto, behalve de skispullen en de auto moet buiten de poort en dat is weer lastig te doen met skischoenen. Er moet dus vandaag een paar schoenen mee in de rugzak. Maar uiteindelijk wordt de puzzel gelegd en staan we toch redelijk vroeg op de piste. Na een vervelende valpartij van Jolanda op de eerste meters (ski bleek niet goed vast te zitten) gaan we via de Les Menuires en de Mont de la Chambre liften naar Val Thorens. Daar skiën we op hoogte (dus met goede sneeuw) heerlijk een aantal afdalingen. Bij de stuntpiste splitsen we. Anouk en Mark gaan lekker stunten en Erik, Esther en Jolanda gaan de hoogte in naar 3000 meter om vervolgens op een ongerepte rustige piste terug te skiën. Tijd voor koffie  etc. met uitzicht op de stuntpiste.

08526452-5B23-4EB8-86B1-2E8A00BC2EE7F31F8788-5669-460E-A532-C3B8CAC8E687

Het is prachtig weer, redelijk zonnig en eigenlijk best warm. Dus blijven we na de koffie nog even hoog. We nemen nog een gondel naar een ander hoog punt in dit gebied. En ook daar is het uitzicht prachtig en de piste erg mooi.

Dan is het goed geweest en besluiten we in 1 keer terug te skiën naar Les Menuires.  Via een mooi lang pad waar je behoorlijk snelheid moet maken om prikken te voorkomen. Gelukkig staan we allemaal op de ski’s en halen we het vrijwel zonder te prikken. Met de Doron lift gaan we weer terug naar het dorp. Daar eten we  nog een lekkere crêpe. Dan echt het laatste liftje naar de auto. Erik haalt de schoenen en de gewone kleren. Ondertussen genieten we op een bankje en in de sneeuw nog even van de ☀️

DDDF03A3-C2F9-44F0-BF75-FE598C76A0898127BB58-FD79-4117-9019-4F22B1D5BA75ACEE95BA-8FDA-4921-B8F8-8A332B022407

Dan leveren we alle spullen in bij de skishop. Omkleden kan in een speciale ruimte (goed geregeld!) en om half 3 rijden we weg. Eerst naar het vliegveld om Esther en Anouk af te zetten. Vlak voor het vliegveld bezoeken we nog even het restaurant met de gouden bogen.

1D634D53-07FF-4499-B9CA-0A49695EC7BD

Inmiddels zijn Esther en Anouk keurig geland op Rotterdam. En wij rijden met zijn drieën door het donkere Frankrijk.

Het was een heerlijke week! Met veel afwisseling in het weer. Regen, wind en sneeuw maar ook 4 stralende zonnige dagen. We hadden een heerlijk huis (Montagnettes) en goed gezelschap!

1. Marike Hagedoorn:
    8 februari 2020
    Het was leuk om jullie te volgen in de sneeuw. Gelukkig ook een paar mooie zonnige dagen.
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    9 februari 2020
    Het was heerlijk! Gelukkig meer dagen goed weer dan slecht weer. En afsluiten met de zon is hoe dan ook lekker.