Mont Vallon

6 februari 2020 - Val Thorens, Frankrijk

Bij het opstaan helaas geen strakblauwe hemel. Er zijn dunne wolken en het lukt de zon niet om daar helemaal doorheen te komen. We staan vroeg op de piste en willen richting Mottaret in het dal van Meribel. We vertrekken met zijn allen en gaan via de Roc1 en de Becca naar de Roc2. Die laatste lift is een verbindingslift naar het andere dal en is druk. Vanuit de Roc2 gaan we met zijn 5en via een rode piste het dal van Meribel in. Daar is het op de piste druk (iedereen is blijkbaar een toer aan het maken). Ook omdat het nog steeds erg bewolkt is (en de reispilletjes eigenlijk nodig zijn) gaan we via een rode piste terug naar het restaurantje vlak bij ons huisje. Mark haalt thuis de noodzakelijke pilletjes en we drinken wat. Ter plekke wordt besloten om de snowboards om te ruilen voor ski’s. Erik gaat met de meiden naar de skiwinkel. Mark en ik skiën nog een korte afdaling en pikken dan de rest op. Op naar Chalet de Sunny waar we met Joost en Nelly hebben afgesproken voor de lunch. We eten lekker maar het is wel vrij koud, want de zon is er nog steeds niet bij. Mark breekt wel het snelheidsrecord met 107km p/u.

ED5ADE40-55C7-4081-A776-1CB931D43C0C

Na de lunch gaan we een paar keer via de stuntpiste   op en neer bij de Becca. De zon breekt steeds meer door en het is heerlijk. Daarna weer door naar de Roc2 en daar zien we dat de afdaling van de Mont Vollon open is. En laat die nou net op ons to do lijstje staan.

Boven is het uitzicht prachtig en de afdaling is erg leuk!

5C1F748C-7ED5-4022-B9FA-343A0D3DC2F88E35DDEA-CED9-4B3B-B4E2-6633847FD153

6BF312E7-CE3D-413E-B350-6D41A54F9231
Daarna doen we nog 1 keer de stunt piste (Mark en Anouk dan) en dan gaan we op speciaal verzoek van Esther met eitjes terug naar ons gebied. Daar skiën Esther en Erik via de winkel naar huis. Mark, Anouk en Jolanda doen nog een allerlaatste afdaling. Uiteindelijk was het een heerlijke dag!