Le Boucle de Lion

21 juli 2021 - Lacanau, Frankrijk

Alweer onze laatste vakantiedag in Lacanau. De dag begint met een rondje op de fiets. Allereerst kijken we of er golven zijn om te surfen. Helaas is de zee behoorlijk rustig, dus het huren van surfboards lijkt weinig zinvol.

D698DCAC-D76C-47D9-B640-51CBED037797

Dan gaan richting het zuiden voor het rondje genaamd ‘Le Boucle de Lion’. We komen bij de plage Supersud. Daar gaat het bos over in de duinen en zijn er verschillende strandovergangen. Aan het einde gaat de weg over in een mooi fietspad.
Na een km of 5 slaan we af richting het oosten. En dat is een smal fietspad, vrijwel recht fietspad dwars door het bos.

C1E109E2-82AB-4DD2-BC94-B9924C8069FA

Het fietspad eindigt bij het meer van Lacanau.

EA6CED70-EE43-4F2D-B51B-827D2B67DA29D38D7F04-19E7-4433-AAFE-FCCBEAB6F698

Daarna weer terug naar het noorden, nu wat saaier langs een weg (maar wel op een fietspad) om uiteindelijk het rondje af te maken door het bos richting het westen. Uiteindelijk komen we vlak bij ons huisje weer uit en is het rondje compleet.

297BFB56-7951-4099-8150-D1C938D58BA9

Daar is het brood inmiddels gehaald en kunnen we aan het ontbijt.

Daarna doen we het rustig aan, we ruimen vast wat op en pakken wat in. Doen boodschappen voor het eten van vanavond en Anouk maakt voor de lunch zelfgemaakte tomatensoep. Daarna nog een korte duik in zee. De golven zijn nog steeds niet goed genoeg om te kunnen surfen.

Na het eten pakken we alles in en halen we nog Churros als toetje. Morgen om 7 uur gaan we rijden, terug naar huis na een heerlijke vakantie.

🚲 25

🌥🌤25

1. Marike Hagedoorn:
    22 juli 2021
    Goede reis terug.
    Het was super leuk om met jullie mee te gaan op reis🤪! Bedankt voor de leuke verhalen en prachtige foto’s.
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    22 juli 2021
    Dank je wel. Het blijft leuk om zo’n blog te schrijven en later ook weer terug te lezen.