Niet het hert of toch wel

24 maart 2024 - Eindhoven, Nederland

Alweer onze laatste dag in het altijd mooie Limburg. De ochtend start rustig met een heerlijk ontbijt met verse broodjes van de bakker.
Daarna gaan de wandelschoenen aan. Het oorspronkelijke plan, om te wandelen rondom het Hijgend Hert bij Epen, was gisteren al verlaten. In plaats daarvan lopen we vanuit de Hoeve de rode ronde van 12 km over de Pietersberg en rondom de groeve. Het is droog en de zon doet zijn best (maar heeft niet altijd succes). Het is een leuke ronde. We starten bij het eindpunt van het Pieterpad. Bekende plek van ons Pieterpad op de fiets in 2022.

d19f7423-6fc6-486f-a17c-ca71cde89e2e

We zien het ford van st. Pieter en hebben erg veel lol bij de grote schaapskudde.

IMG_1878

04e991c7-5fe0-43ad-ba0c-6e4393d2e2d0
De route slingert steeds langs de groeve, door het bos en langs de Nederlands Belgische grens.

IMG_1880

We komen langs de Duivelsgrot en maken wat leuke foto’s.

IMG_1883
Daarna een stuk door België om aan de kant van de Maas af te dalen en voor de Ensi fabriek langs te lopen. Wat een groot complex is dit. Overigens niet meer in gebruik. Dan volgt alleen nog de klim terug naar de Hoeve. We snijden een stukje af en komen uit op 11km.

IMG_1889

Daarmee hebben we de vlaai voor vandaag verdiend. We lunchen dan ook met vlaai. Heerlijk!

4daee4af-196d-493c-832b-984bce0066aa

De rest van de middag brengen we gezellig door bij de open haard! Het huis voor het weekend voor volgend jaar wordt alvast uitgezocht en geboekt (we gaan weer naar Limburg!) Speciaal voor ons wordt er tijd gekookt en gegeten. De rösti schotel smaakt heerlijk. En dan is het tijd om te vertrekken. De tassen gaan op de fiets en iets voor zeven uur dalen we de berg weer af.

bebc2644-763f-426d-9a76-4ca6de648ce9

We zijn lekker op tijd op het centraal station van Maastricht. Helaas gaat de reis niet zoals het moet. Tussen Roermond en Weert staat de trein ineens stil. De conducteur houdt ons goed op de hoogte en de trein blijkt een dier (we denken een hert) te hebben geraakt. Na 40 minuten kunnen we gelukkig verder.

IMG_1897
Maar de trein gaat niet verder dan Eindhoven en we besluiten om dan maar via Den Haag terug te reizen. Voordeel dat die trein super rustig is en er ook plek is voor onze fietsen. Hopelijk gaat het nu wel verder goed.

Het was al met al een heerlijk weekend!

1. Hans:
    24 maart 2024
    Was super gezellig. Tot gauw!
  2. Marike Hagedoorn:
    Bedankt voor jullie gezelligheid
  3. Germ en Jeichien:
    24 maart 2024
    Dat was een leuk en gezellig weekend
  4. Eric:
    25 maart 2024
    Helaas vandaag mooie dag gemist. Superweer met zonnetje.
    Was gezellig met zijn allen dit weekend. Tot gauw.
  5. Anita:
    25 maart 2024
    Het was weer erg gezellig!!
  6. Alice en Harold:
    25 maart 2024
    Het was weer een supergezellig weekend, thx 🥰
  7. Alice en Harold:
    25 maart 2024
    Het was zeker weer een super gezellig weekend met zijn allen. Thx🥰

Jouw reactie