Waar is de ☀️ in Val Thorens

3 februari 2020 - Val Thorens, Frankrijk

Gelukkig geen regen meer als we wakker worden. Helaas is de beloofde ☀️ er ook nog niet. Na het ontbijt en wat andere aanloopproblemen staan we rond 915 op de piste. Helaas zijn alle liften naar de top nog gesloten ( daar heeft het gelukkig wel gesneeuwd). Dan maar via de Roc1 naar beneden naar de Sunny. Daar is het enorm druk want niemand kan naar boven. Maar als we de piste Sunny afdalen blijkt het tussenstation van de Reberty open te zijn en kunnen we helemaal naar boven. De top van de Mont la Chambre zit in de wolken en daar is inderdaad zo’n 30 cm sneeuw gevallen. Eerst maar koffie, misschien komen de beloofde opklaringen daarna.

6A5E71EE-409A-4705-BD6C-3843AE808FF0

Helaas helaas na de koffie nog niet. Dan maar in de mist naar Val Thorens. De sneeuw boven is heerlijk maar ook richting Val Thorens is het slush puppy sneeuw en het is heel erg druk. De hoge pistes hebben geen zicht, de lagere hebben hele slechte sneeuw. Iedereen is dus in Val Thorens. We gaan snel weer omhoog met de Boismint. Boven is het rustiger en de blauwe piste naar restaurant Chalet d’ours is lekker rustig en behoorlijk goed. Bij het Chalet lunchen we heerlijk en als de zon even doorkomt barst het hele terras in gejuich uit. Leuk!

E91D5045-3F2A-4162-B61F-BC26EEC4835B

Na de lunch skiën we de afdaling Tetras verder naar beneden. Ook hier lekker rustig en redelijke sneeuw. Daarna terug met lift Plan de L’Eau. Daar scheiden onze wegen. Joost en Nelly gaan terug naar Les Menuires. Wij gaan via 2 liften naar de Col de Rosael op 3002 meter. Daar is koud en waait het hard. Dus snel weer naar beneden naar Val Thorens. Via de lac blanc en trois vallee liften we terug naar ons gebied en gaan we via de blauwe Mont de la Chambre piste naar beneden.

EE4EA6F0-4BEA-4D2D-9F41-D0B0B0B8E774

Inmiddels is de zon behoorlijk doorgebroken en dat levert prachtige plaatjes op. Bijna beneden splitsen we weer. Erik gaat terug, Anouk en Mark gaan nog 1 keer omhoog (het is inmiddels echt mooi weer) en Esther en Jolanda gaan via het dorp voor nieuwe skisokken voor Esther.

Al met al was het toch een heerlijke skidag! Morgen ❄️ en veel kouder van plus 7 vandaag naar -7 morgen.

AAF6758C-8553-4C06-8C18-4F60DBDF1742

2BD98F76-F773-4D4D-A486-72644E342AAC