Tour de Lac d’Annecy

15 september 2020 - Sévrier, Frankrijk

Vandaag onze eerste fietstocht in deze week. We staan rustig op, ik word wakker met een duik in het meer. Daarna gaan we naar de fietsenzaak om de  e-bike te halen. Om kwart over tien rijd ik het eerste stuk over de “Voie verte du Lac d’Annecy” terug naar ons appartement. De Voie verte is een fietspad wat bijna helemaal om het meer loopt. Alleen aan de oostkant van het meer is dat nog niet helemaal af (ze zijn er druk mee bezig). Aan de westkant ligt het fietspad op een oude spoorbaan en gaat zelfs door een oude spoortunnel.

We pakken onze spulletjes voor de koffie en de lunch in Erik’s fietstas en rond 11 uur gaan we op weg voor ons rondje om het meer.

Eerst richting Annecy op die oude spoorbaan. Rijdt prima, langs campings, soms langs het water. Mooi. In Annecy strijken we op een bankje neer in het park aan het water. Tijd voor een bakkie.

73F578C5-F6AD-4FE6-A8BE-1C566D63270B

We kijken recht op de toppen die we gisteren hebben beklommen. Toch wel weer hoog en zo.Dan verder richting de mooiere en rustiger kant van het meer. Zodra we Annecy uit zijn klimt de weg langzaam omhoog. Met de E-bike natuurlijk geen enkel probleem.

Halverwege de oostkant is het tijd voor de lunch. Bij Menthon Saint Bernard gaan we route af en dalen stevig af naar het meer. Daar blijkt een heerlijke lunchplek te zijn. Een bankje in de schaduw van de bomen vlak aan het meer.

4495EEA6-F988-4E9C-99D3-16FD7620AABD6A084652-4E92-41CA-B2C9-C66B3A76149C

Na de lunch is het tijd voor het laatste stukje klimmen en dan mogen we heerlijk afdalen. Het fietspad loopt nu steeds pal naast het meer. Mooi! Check vooral de video van dit stukje.

0F122192-311C-417D-AB13-A19A4C1F0D49

Dan zijn we aan de zuidkant van het meer en dat is geen bijzonder stukje.
Dan komen we weer op de oude spoorbaan uit. We kijken nog even kort bij het landingsveld van de parapenters.  Tot slot rijden we de oude spoortunnel door en zijn we weer terug in Duingt.

Leuk rondje!

9DA10393-1FD2-44BB-9256-3DB492D29874
Daarna lekker in de luie stoel aan het water. Even onderbroken door nog een noodzakelijk supermarkt bezoek.

Na de Carrefour gaat er een fles 🍷 open en is het genieten tot de ☀️ achter de bergen verdwijnt. We eten dan ook laat ons nieuwe pasta recept (met dank aan Nelly) bij kaarslicht op het balkon.

40 km 🚲

☀️ 28