Sneeuw, sneeuw, sneeuw

4 februari 2020 - Les Menuires, Frankrijk

Bij het wakker worden was het verrassend helder. Wel wolken maar toch ook flink wat blauwe stukken in de lucht. Zou de weersvoorspelling dan toch te pessimistisch zijn geweest. Temperatuur is gelukkig wel gezakt naar -2. Past beter bij de wintersport. Toch maar een beetje opschieten en naar de piste.
Maar helaas was de blauwe lucht van korte duur. Beneden bleek dat alle hoge liften vandaag vanwege de harde wind gesloten bleven. Dat betekent extra druk op de piste. Toch maar even zo hoog mogelijk met de Sunny expres. De rij is behoorlijk lang. Eenmaal boven waait het hard en sneeuwt het inmiddels ook. Er ligt wel heerlijke sneeuw. We maken de lange afdaling terug naar het begin van de Sunny Express. Daarna skiën we door naar beneden langs Reberty. De piste is ijzig met harde stukken opgevroren sneeuw. Bovendien is het heel erg druk en waait en sneeuwt het ook hier. Onder aan de piste nemen we de Doron (die langs ons huisje gaat) terug. Terug naar ons huis! Dit is geen skiweer.

AFE7A201-E91F-4718-A2AB-12636EFCE39E

De dag brengen we verder door met lezen, spelletjes spelen en een wandeling naar het dorp.

0B8BDE3E-E237-4A87-B6AE-2F0841A8D901

De sneeuw levert wel mooie plaatjes op. Inmiddels  is de temperatuur gedaald naar -6 en de hele dag blijft het sneeuwen en hard waaien.
Op naar morgen! Met als het goed is ☀️ en piste met verse sneeuw. Dat wordt genieten 🏂⛷🚠🚡

C2F46950-F9DE-4980-8A4C-CCF89A89B03C5EDE9320-8738-4764-AFF5-C6CED6D39AB14C53B27D-9636-44B0-B93F-560631C1AA41