Millau

11 juni 2022 - Millau, Frankrijk

Grote reisdag 2 vandaag. We staan redelijk op tijd op want vandaag moeten er ook nog behoorlijk wat kilometers worden gemaakt. We staan op een kleine camping toch wel ver weg van de snelweg. Dus het eerste stuk is binnendoor. Eerst op zoek naar een tankstation want er moet diesel in. Dat doen we in een klein dorpje bij een supermarkt. Kunnen we gelijk wat vers brood halen. Daarna tuffen we bijna 3 uur door de graanschuur van Frankrijk. Mooi landschap, beetje heuvelig. En alle soorten wegen komen langs: grote en kleinere N wegen (route national) en de meer lokale D wegen. Als we eindelijk de snelweg bereiken neem ik het stuur over. Het eerste stuk is peage en dat schiet lekker op. Daarna gaat de weg over in vierbaans N weg. Net aangelegd en ook dat schiet op. Totdat de navigatie een afslag aangeeft die er niet meer is. En dan belanden we voor de tweede keer weer weg van de snelweg. En als we dan ook nog eens de verkeerde afslag nemen in een stadje (naar de verkeerde snelweg) belanden we op nog kleinere D weggetjes. Laten we maar zeggen dat ik vandaag geslaagd ben voor mijn camper rijbewijs. Als we dan toch eindelijk op de A75 uitkomen neemt Erik weer het stuur over. En dan is het laatste stuk lang rechtdoor, heuvel op, heuvel af, in een steeds mooier wordend landschap richting Millau. Vlak voordat we de afslag nemen naar Milliau vangen we een glimp op van het beroemde viaduct van Millau. Een gigantische brug over Tarn. Die gaan we morgen wat van dichterbij bekijken.

6555F287-3363-4E38-8C6A-9BBF7BC673C4
Op camping Huttopia worden we hartelijk ontvang en omdat we explores van Huttopia zijn (dit is de derde camping van Huttopia  die we bezoeken) krijgen we allemaal kadootjes. Waaronder een Huttopia beker en dat komt goed uit, want vanochtend bij de afwas sneuvelde mijn Efteling beker.

We plaatsen de camper op een ander plekje dan aangewezen (dat mocht want ze stonden toch niet vol) en eten en drinken wat.

2AEBD90E-FB7A-4A45-B9E3-FB8505B5186E

Als ik vervolgens dat keurig meld blijken we op een duurdere plek te staan en ook de ACSI korting geldt dan niet.
Dus na mijn duik in het zwembad ( heerlijk! want het is heel warm) verplaatsen we de camper toch maar weer. En nu op een plek in dezelfde prijsklasse als we voor betaald hebben.. En eerlijk gezegd staat we nu zelfs beter. Alleen hebben we geen picknick tafel op de plek staan.

67DEB5C9-89D4-405F-A2CC-A7E6523AEDFB
We eten pasta met rode saus en de rest van de avond zitten we heerlijk buiten.

Morgen blijven we lekker hier en gaan we een rondje fietsen.

🚐 565 km

☀️ 26-32 graden