Les 3 Vallees

7 februari 2020 - Méribel, Frankrijk

Vandaag alweer de laatste volledige skidag! De lucht is blauw, tijd dus voor een toertje door de 3 dalen.

We ontbijten op tijd. Helaas is niet alles door de bakker geleverd en moeten we het deels doen met restjes. Even na negen staan we met zijn allen op de piste. Met zijn zevenen gaan we via de Roc1 naar de Becca. Bovenaan de Becca nemen we afscheid van Joost en Nelly want die gaan later vandaag al naar huis. Wij gaan in rap tempo via een soort poort naar het dal van Meribel. Handige route want veel rustiger dan via de Roc2. Via een rustige stoeltjeslift komen we aan op Platiere. Vanaf daar skiën we de lange afdeling naar Meribel-Mottaret. Daar pakken we de lange gondel Pas du Lac die ons boven bij Courchevel 1850 afzet.

6BF312E7-CE3D-413E-B350-6D41A54F9231

We dalen af tot Courchevel en pakken de Coqs stoeltjeslift richting de voet van de Col de la Loze. De pistes zijn breed en vooral heel rustig. Ook bij de liften hoeven we amper te wachten. Na de col de Loze skiën we naar Meribel Centre. Het is hier mooi! Brede pistes, af en toe tussen de bomen en heerlijk rustig. We zitten wel vrij laag dus de pistes zijn hard en soms ook ijzig. In Meribel pakken we de luxe (heerlijke zitjes en verwarmd) Legenda stoeltjeslift. Het is dan bijna 12 uur dus tijd voor een pauze.

6CD60641-137A-4D13-9312-CBA3CAB8AAEE4C6312E7-4E8D-438C-B181-7F3ECFDFCC6F

Na het eten gaan we met de toignette 2 omhoog en skiën vervolgens terug naar Meribel centre.

2EC7B791-64A0-45D9-AA0C-B61273BB3A19

Daar pakken we weer een lange gondel naar Saulire (waar we vanochtend ook al boven stonden). Via een lange rode afdaling die hard is skiën we terug naar Meribel-Mottaret. We nemen de gondel naar Platieres en besluiten dat de energie wel op is! Tijd voor een laatste pitstop op een terras aan de blauwe Mont la Chambre afdaling. Daar zitten we heerlijk in de ☀️ en eten we een lekkere tarte  tartin.

F8ADBACA-AB75-42A3-98AC-D4DE0C872AFB2F24B9AB-2665-42C4-82F9-C15BE19A75EA610668FA-9A9E-417E-A3F6-894FA79FDCB2

Daarna het laatste stukje naar ons huisje waar we op het balkon nog lekker in de zon kunnen zitten. Vanavond inpakken en morgen nog een goede halve dag ⛷!
Het was een zonovergoten dag!

1. Germ en Jeichien:
    7 februari 2020
    Morgen nog eventjes de lange latten onder Goeie terugreis

Goede terugreis Esther en Anouk goede vlucht liefs en groetjes van opa en oma

M