Lacanau ocean

18 juli 2021 - Lacanau, Frankrijk

Vandaag een dagje van alles wat. We beginnen met een zoektocht naar de bakker voor vers brood. Gelukkig is alles dichtbij hier en is de bakker zo gevonden. Het is druk hier, dus staat er een rij. Maar het brood is lekker. Na het ontbijt haal ik wat boodschappen bij de plaatselijke supermarkt en dan gaan we richting en strand.

Op het strand is het heerlijk. Er staat een lekker windje, het water is lekker (20 gr) en er zijn redelijke hoge  golven. We vermaken ons dan ook prima.

4982282A-FA37-4904-8DD9-D970A446B39B

C5C01241-C013-4FE7-9AB3-D4D2FE79700D
Later blijkt helaas wel dat de combinatie zon zee en wind, ondanks uitgebreid insmeren toch hier een daar wat zonnebrand oplevert.

Rond half vier zijn we weer bij het huisje en eten we een late boterham voor lunch. We zien hoe Max crasht. Esther en Anouk koken pasta pesto en daarna gaan we nog even het dorp in voor een ijsje en wat souveniers.

E396607F-9B8D-48D9-BA26-C887D77C13DA

Het dorp bestaat overigens vooral uit veel restaurants, winkeltjes, ijssalonnen en surfscholen. En heeft wel wat weg van Gran Canaria (alleen dan veel kleiner). Er zijn vooral veel Fransen en een enkele buitenlander (maar dat zal wel aan Corona liggen).

Morgen een rondje op de fiets en gaan Erik, Esther en Anouk op golfsurfles.

☀️29