Kopenhagen

29 juli 2019 - Kopenhagen, Denemarken

We begonnen met een grote stad en we eindigen onze vakantie in een grote stad. Vandaag naar Kopenhagen. We zijn moe dus we besluiten om eerst maar even lekker uit te slapen. Jolanda haalt in Strøby heerlijk vers Deens brood en echte Deense koffiebroodjes.

Omdat dan nog steeds niet iedereen wakker is, lopen Erik en Jolanda nog even naar het water (de baai van Køge) even verderop.

4E034847-EA55-4E49-BCD3-2B5B9AFE0C56

Dan is iedereen uitgeslapen en gaan we rond half 12 richting Kopenhagen. Het is een klein uurtje rijden en ondanks de best wel hoge parkeertarieven besluiten we toch in een garage te parkeren. De trein was namelijk nog duurder.

We parkeren dicht bij de winkelstraat en kijken wat rond. Er worden kleren gekocht bij H&M en we beklimmen de ronde toren midden in de winkelstraat. De ronde toren is een oude toren uit 1642 en is 34,8 meter hoog. Er is geen trap naar boven maar een spiraalvormige weg die omhoog gaat. Aan de binnenkant was het stijgingspercentage 33% en aan de buitenkant 10%. Heel apart. Het uitzicht is niet heel bijzonder overigens.

35EF32EB-41A9-40FF-A2BA-A13133CF93CDDE9C3890-C85E-4505-A5D7-E17AB10BBC90

Daarna zoeken we 4 electrische steppen om naar Nyhavn en naar de zeemeermin te gaan. Leuk systeem, wat we ook al in Oslo en Trondheim hadden gezien. Je download een app, je geeft je creditcardgegevens door en je kan via een QR code de step ontgrendelen en kan je op weg.

B48D15DF-3D96-4B83-ADCC-FA09A6013983

Met de step crossen we de stad door. Langs de haven, langs de zeemeermin (die echt heel klein is) en vervolgens gaan we naar een plein in de buurt van het sushi restaurant waar we willen eten. Daar laten  we de stepjes achter en drinken we een smoothie.

800E8E00-B91D-406A-959F-BA4E364F9E7E

Dan is het tijd voor sushi! Via tripadvisor hebben we Uma uitgekozen vanwege de goede recensies! En die waren absoluut waar. We hebben heerlijk gegeten.

F0B88C6A-EB4E-4FF8-AD3D-98B3286EC3D9

Rond 8 uur staan we weer buiten en omdat we nog een eindje naar de parkeergarage moeten, pakken we weer de step. En omdat dat zo leuk is, maken we nog een klein rondje. We fotograferen Nyhavn met de ondergaande zon en brengen ook nog een bliksembezoek aan de Amalienborg.

A4ABAECE-21DA-4A95-8ECD-8ED46838D799038089E8-5F38-418F-A32A-765BD6B88139

Daarna naar de auto en terug naar ons huisje.

Het was een bliksembezoek, maar leuke stad Kopenhagen!

Morgen via Oosterwolde terug naar Leiden.

120🚘

☀️28

1. Germ en Jeichien:
    29 juli 2019
    Jammer dat ik niet.bij het sushi restaurant was lijkt me super lekker en die stepwas wel heel geschikt voor germ groetjes en tot morgen