Hoera de ☀️

17 januari 2023 - Val Thorens, Frankrijk

Alweer skidag 3 in Les Menuires. Als we opstaan sneeuwt het nog steeds. We ontbijten en dan gaan we met zijn zessen op pad. Joost en Nelly doen het rustig aan vandaag. We gaan met de Sunny lift omhoog. Hoewel het wat lichter is dan gisteren, is er nog steeds geen zon. Boven waait het nog steeds erg hard en we gaan snel met een blauwe afdaling naar beneden.  De sneeuw is trouwens top.

403D5347-191F-4501-9253-3456D953FBA084327B5D-AF0E-4B77-AA88-B377362CC3BFD7A80672-B608-4031-9AB6-355C2D9D0546

Daarna weer omhoog met de Becca. Ook daar waait het hard. We doen een rode afdaling die een beetje in de luwte ligt. Daarna weer de Becca omhoog en we wachten boven op Mark die thuis een pitstop heeft gemaakt. Hoewel we niet lang hoeven wachten, krijgen we het erg koud en gaan we terug naar het huisje voor koffie en een vroege lunch. Tijdens de lunch zien we ineens blauwe lucht en dus schieten we weer op om op de ski’s te gaan staan. Anouk heeft helaas studie verplichtingen en moet afhaken. Hoewel het duidelijk lichter is, is de blauwe lucht van korte duur. Alle hoge liften lopen niet vanwege de wind dus gaan we weer met Roc1 omhoog om naar de Becca te gaan. Het is boven bij de Becca koud en het sneeuwt nog steeds. Mark en Ezra gaan samen terug voor een pitstop en e Erik haakt even later ook af. Het is niet echt fijn skiën.

Esther en ik gaan samen door. We zien steeds meer blauw in de lucht verschijnen en we hebben hoop. Eerst naar de oude gondeltjes naar La Masse. Boven pakken we de rode afdaling. Die is fijn maar het zicht is slecht. Daarna de blauwe naar beneden en via de Reberty steken we weer over. We zien nu echt blauwe stukken in de lucht en we zien voor het eerst deze week de toppen. Gauw naar de boven. We pakken de Bruyieres 1 en tot onze verrassing gaat de gondel na het tussenstation naar de top van de Mont de la Chambre. En boven schijnt de zon! En waait het veel minder dan eerder op de dag.

A0581545-71CD-4858-82E8-3F8216769649

Fantastisch! Het is gelijk heerlijk skiën op brede pistes waar nog nauwelijks mensen over heen zijn gegaan.

01F84FF4-A441-4084-939B-74449A2D1F4F

231F2CD9-63A6-4B8B-85B9-A18E910F61E9
We skiën terug naar het middenstation en gaan dan nogmaals omhoog. Dan de rode afdaling af van de Mont de la Chambre. Ook heel fijn. Ook Ezra en Mark skiën wat af nu het zo mooi is.
Ondertussen maken Joost, Nelly en Erik een lekker wandeling naar het dorp en wachten ze ons op in de kom van Les Menuires.

8AAEE3BB-50F9-481D-AD6F-7B367F6E9006

DB4EE6A3-2086-4257-B449-FFADD9A94346

Tijd voor de crêpe traktatie van de JV’tjes!
Gelukkig sluit ook Anouk nog even aan.
We drinken bij de crêperie wat en eten allemaal een heerlijke crêpe met beurre er sucre.

Daarna doen de JV’tjes nog een rondje skiën. Ik neem het laatste liftje naar huis en de wandelaars nemen de bus (die wat vertraging had) naar boven.
We eten weer super lekker en helaas verliezen Anouk en ik het potje pattiece van Mark en Ezra. Op naar skidag  4

🌨️🌦️☀️ -6/0 graden.

1. Germ en Jeichien.nl:
    17 januari 2023
    Dat was zeker een mooie dag Anouk succes met je studie Vandaag hier de hele dag zonnig Groetjes van ons