☀️ ☀️ ☀️ First track

5 februari 2020 - Val Thorens, Frankrijk

Na de sneeuw van gisteren beloofde vandaag een mooie dag te worden. En gelukkig kwam deze belofte uit. Het is werkelijk prachtig weer en de pistes liggen er geweldig bij. Niet alle liften zijn al open omdat eerst overal nog wat lawines moeten worden afgeschoten zodat wij veilig kunnen skiën.
Rond half tien zijn we bij de gondel naar La Masse. Het is er erg druk en hebben wel even nodig voordat we erin zitten. Boven besluiten we naar La Masse 2 te gaan. Daar aangekomen staat er een bord dat deze pas om 12 uur open gaat. Maar we hebben geluk want als we voor La Masse 2 staan gaat de lift net open en zitten we in het  eerste gondeltje die naar de top gaat! Boven zijn wij de eerste die na de sneeuwval van gisteren naar beneden gaan! Heel gaaf!

Hij is zo leuk dat we nogmaals de 🚡 van La Masse in gaan. Dit keer gaat de tocht naar boven met horten en stoten. De lift valt een aantal keer stil. 1x zeer abrupt en ook voor langere tijd. Niet erg fijn! Maar uiteindelijk komen we boven. Nu hebben we wel tijd voor het uitzicht en dat is prachtig.

C6325DE1-1D5F-47CF-91DD-4274D950B2C9

We skiën de la Masse weer af en vlak voor les Menuires strijken we neer bij Chalet de La Masse. Eerst voor koffie en omdat het eigenlijk al bijna lunchtijd is ook voor een heerlijk lunch. Heerlijke plek en lekker in de ☀️!

8CC7A9EE-46A5-49E7-848E-B8E83ED073187957DA6F-2025-4859-A099-B4A370E0B5156AEAE2FD-B4F6-4C8F-9E46-46B1FCB6EE2772D3EE11-DB43-446C-8AB6-0CCD0BEAA934

Na de lunch steken we weer over naar het grote gebied. De bedoeling was de lift naar Col de la Chambre. Maar die gaat nog niet. Ze zijn boven nog niet klaar met de pistes. Dan maar naar de Sunny lift en via de Roc2 komen we een top verder boven bij de trois marches. Daar skiën ⛷ we met zijn alle een rode afdaling met boekels  in het dal van Meribel. Een echte rode maar iedereen komt er prima af. Daarna terug naar de trois marches. Daar gaan Nelly en Joost  richting huis en wij gaan met zijn 5-en nog lekker wat rode pistes af. Het is heerlijk! Ook als we weer in ons dal komen, is het nog te lekker om te stoppen. Dus toch nog maar een paar liftjes om het af te leren. Tot slot dalen we naar het centrum van Les Menuires voor een paar boodschapjes (en een crêpe 😜). Met de boodschappen in de rugzak nemen we onze laatste lift voor vandaag om terug te komen bij ons huis.

72D3EE11-DB43-446C-8AB6-0CCD0BEAA934

Het was Kaiserwetter vandaag! Enorm genoten!