Dia de descanso

6 juli 2021 - Espot, Spanje

Vandaag een rustdag na de inspanning van gisteren. We doen het dus ook echt rustig aan, staan relatief laat op en ontbijten ook laat maar nog wel in het zonnetje. We draaien een wasje zodat alles weer schoon mee gaat naar de volgende bestemming.
En dan lekker in de luie stoel in de zon. Rond een uur of 2 stappen we nog even op de fiets. We rijden met volle vaart de weg naar beneden na het hoofddal. Daar is niet zo heel veel te beleven. En dus fietsen we weer rustig terug omhoog.

D7F92AC2-BAC2-49C3-945B-4EB2C877E7CA

Ondertussen is de zon verdwenen en valt er af en toe een druppel. Op de terugweg kijken we waar we gaan eten en halen we nog wat boodschappen bij de dorpssupermarkt.

B37D04B4-677F-4A0B-ADA0-BA79D2305AD9

Het trekt steeds meer dicht en het begint serieus te regenen. We besluiten dan ook om met de auto naar het dorp te rijden om te gaan eten.

Daar belanden we bij restaurant Juquiem. Overkapt welliswaar, maar wel op het terras. Blijkbaar mag het binnen niet ofzo. Maar met een extra vest is het net te doen. In sneltreinvaart krijgen we een lokaal driegangenmenu geserveerd. Vooraf koud hertenvlees voor Erik en voor mij cannelloni met champignons.

A6A944AC-5CAA-4D80-AEEB-567EB2D0F6B0BF59EE98-3699-4093-AED4-3041731A9858

Als hoofdgerecht voor ons allebei een stoofpotje van wild zwijn

2810CC4D-69FB-4E9F-85CC-F99737281466

en dan nog gemengd fruit (Erik) en een stuk IJstaart (Jolanda) voor toe. Lekker maar wel binnen de anderhalf uur uit en thuis dus echt gezellig tafelen kun je het niet noemen. We zijn dan wel precies op tijd thuis voor de halve finale tussen  🇪🇸 en 🇮🇹.

Morgen naar Barcelona om Esther en Anouk op te pikken.

🚲18 km

🌥🌧 18-14