Camping d’Arrovach

3 juli 2022 - Lourdes, Frankrijk

Vandaag weer een reisdag(je). We gaan alvast naar de Franse kant van de Pyreneeën. Wat hebben we weer genoten van de Spaanse kant van dit prachtige bergketen.
We staan  redelijk op tijd op en nog voor negen uur zitten we lekker buiten aan het ontbijt. Echt koud is het vannacht niet geweest.

Daarna pakken we alles weer in. De tentjes gaan plat. De luchtbedden worden opgeblazen en al in de camper gelegd, zodat ze straks weer zo in de tentjes kunnen op de volgende camping.

Nu betalen we natuurlijk wel gelijk, want we willen natuurlijk niet nog een keer terugrijden.
Iets na tien uur rijden we uit het mooie Añisclo dal. Een camping en een plek om naar terug te gaan!

Via het mooie val de Pineta (daar moeten we ook nog eens heen) rijden we naar de Bielsa tunnel. Zie het filmpje onder video’s.
Vlak voor de tunnel worden Esther en Anouk aangehouden bij een politiecontrole. Dat geeft toch enige stress, maar zodra ze door hebben dat we samen rijden wordt er vriendelijk gelachen en mogen ze door. Aan ons worden vervolgens geen serieuze vragen meer gesteld.

Het is hier al niet zo heet meer, maar als we uit de tunnel komen is het zelfs fris te noemen. Het dal aan de Franse kant is ook weer prachtig. We herkennen het van vorig jaar. Mooie route naar beneden. De bedoeling was om via een bergroute naar onze volgende bestemming te gaan, maar dat bleek toch wel een heel smal weggetje te zijn. Dus keren we om en nemen de langere maar snellere route via Tarbes. Na Tarbes is het nog een klein stukje naar Lourdes, waar we camping  D’Arrovach hebben uitgezocht (via de ACSI lijst).

Het is een leuke kleine camping met een dertigtal kampeerplaatsen en een aantal mobil homes. Er is een klein zwembad en een klein restaurant. We mogen een plek zoeken en kiezen er eentje met genoeg schaduw en een mooi uitzicht.

2998F29A-F248-4721-B7D6-9FFAEA0F1D33

Dan bouwen we ons kamp weer op. Terwijl we tussendoor naar de Formule 1 kijken (de WiFi is meestal goed genoeg). Het is lekker weer en gelukkig niet zo warm als gisteren.
En dan betrekt de lucht en krijgen we toch een behoorlijk onweersbui over ons heen. Anouk kookt onder de luifel. Helaas moeten we binnen eten.  Maar dat gaat eigenlijk best goed. Ook met zijn vieren.
Vlak voor (of eigenlijk tijdens) de volgende stortbui doen Esther en ik de afwas.
En daarna hangen we lekker in de camper. Morgen maar eens Lourdes verkennen.

🚗🚐 152 km

☀️🌥⛈ 18-26