Bikkels

15 januari 2023 - Val Thorens, Frankrijk

Vandaag de eerste skidag. Om half 8 wordt het brood ons huisje in geschoven. Dat is luxe zeg. We hebben afgesproken om te proberen op tijd klaar te zijn om te gaan skiën. En dat lukt behoorlijk. Na het ontbijt pakken we onze ski’s en gaan we het eerste stukje naar beneden. De sneeuw is prima. Eerst langs de skipas verkoop, de snelste manier om veel geld uit te geven. Dat lukt natuurlijk prima.
Daarna in onze eerste liftje. De gondel Roc 1, gezellig met zijn allen in het bakje. Past precies.
Boven kunnen we vanwege de wind niet verder omhoog. We dalen op de blauwe piste af naar de Becca. Het skiën gaat ok, er is nog zicht alleen het waait wel behoorlijk. Met de hoop dat het aan de andere kant van het dal minder hard zal waaien skiën we helemaal naar de kom van Les Menuires. Daar steken we door naar de gloednieuwe snelle gondel naar point de la Masse. Boven waait en sneeuwt het ineens enorm hard. En we worstelen ons over de Bouqutain naar beneden. Heftig weer ineens. Als we een stukje onder de top zijn gaat het weer een beetje. Tijd voor koffie en wat lekkers. Gezellig maar we schrikken wel van de prijs.

4A741167-6B12-4CB2-B646-ACCA26BE14B3

Het weer wordt snel slechter. Erik en Mark skiën na de koffie via de Doron naar het huisje. De rest doet nog een rondje via de lift naar Reberty. Plan was daarna om de Sunny lift te nemen. Maar daar is het druk en ook wij skiën via de Doron lift naar het huisje. Tijd voor een heerlijke lunch.

Na de lunch gaan de echte bikkels het nog een rondje proberen. Ezra, Anouk en ik pakken nogmaals de Roc 1. Maar boven is er eigenlijk heel weinig zicht en we besluiten terug te skiën naar het dorp.

C22ACBFB-416A-4BAE-B33D-1969575E9EAE

Halen daar een paar boodschappen bij de supermarkt en gaan via de Les Menuires lift terug naar ons stukje.
Erik, Joost en Nelly wandelen nog een klein rondje. Het is mooi buiten.

5148225D-0DCB-4A3A-8794-E8457EAAFD59

Daarna is het tijd voor lekker luieren met een klein dutje.

Erik en ik maken het eten. Een echt AVG tje. Buiten is het inmiddels opgeklaard  en dat ga ik nog even bekijken. Wel dik aankleden want de temperatuur is inmiddels fors gezakt onder nul.
Hopelijk is morgen het zicht iets beter.

Update: het is prachtig buiten

5AC0DFE5-C229-4684-9633-63E1C1C45D68

🌨️ 🌦️ 3/-6 graden.

1. Germ en Jeichien.nl:
    15 januari 2023
    Ik wil hier ook wel een beetje winterweer Veel plezier verder
  2. Erik en Jolanda van Zonneveld:
    16 januari 2023
    Volgens mij komt dat er aan!