De Bikkels part 2

16 januari 2023 - Val Thorens, Frankrijk

Helaas als we opstaan is het weer bewolkt en de eerste vlokken vallen ook alweer.
Maar we laten ons niet kennen en na een heerlijk ontbijt met lekkere door Esther gekookte eitjes staan we weer redelijk op tijd op de piste.
We starten met de Roc1 en we dalen af richting Les Menuires. De JV’s pakken halverwege de Becca lift en de V’s  skiën lekker rustig door naar de Sunny lift. Boven is het koud en waait het hard. We skiën terug naar de kom van Les Menuires. Daar treffen we de Jv’tjes weer. Helaas houdt de lift die we willen nemen er mee op. Daarna maar door naar de Doron. Maar ook die hangt stil. Maar we komen we toch boven. Terug naar het huisje voor koffie en uiteindelijk ook lunch. Esther ruilt haar snowboard om voor ski’s en rond 1 uur gaan we het weer proberen. Het weer blijft slecht , het sneeuwt en boven op de toppen waait het hard. Alle hoge liften blijven dan ook dicht.

476F6AFE-592D-49B0-80BC-5499006456C6

We pakken weer de Roc1 en gaan nu richting Saint Martin de Belleville. Daar komen we echter nooit aan, want uiteindelijk zijn we niet hoog genoeg. Via een lange weg laten we ons weer terugzakken naar Les Menuires. Joost en Nelly haken af en wij gaan nogmaals naar de Sunny expres. Boven staat er heel veel wind. De sneeuw is geweldig, het zicht niet. We zakken weer af naar Les Menuires en nu haakt Erik af.
Echt heel lekker is het inderdaad niet. Maar het zicht lager is beter dus we besluiten helemaal naar het laagste dorpje bij Les Menuires te skiën. Le Bettex. Deze hadden we in al die jaren nog nooit gehad.

0F169019-286A-40A0-A660-911777ED05F5

167D998D-8F6C-4F04-AD05-77AD1B76BAD0
Omdat het skiën eigenlijk best ok gaat, besluiten we nog met het oude gondeltje naar het tussenstation van La Masse te gaan. De blauwe afdaling is leuk en we doen ook nog even de funpiste. Gaat bijna helemaal goed. Gelukkig valt het zacht in de nieuwe sneeuw.
Dan is het ook voor ons mooi geweest en gaan we via de Doron terug naar ons huisje.

10865BCF-A7F3-4566-9E82-3C9E6FD182C2

Ondanks de sneeuw hebben we heerlijk geskied. Hopelijk zijn morgen ook de hogere liften weer open.
De avond is gezellig met lekker eten en lekker lachen met elkaar.

🌨️ -6 graden

1. Germ en Jeichien.nl:
    16 januari 2023
    Op wintersport hoort sneeuw erbij Hier vandaag de hele dag regen K weer Groetjes