Aparthotel BCN Montjuic

8 juli 2021 - Barcelona, Spanje

Vandaag weer een reisdag. Op naar Barcelona om Esther en Anouk op te halen.
We pakken alles weer in (de laatste keer dat we niet hoeven op te letten hoe we het inpakken) en om half 11 kunnen we weer op weg.

De eerste paar uur rijden we nog in prachtige Pyreneeën! Door groene dalen, langs snelstromende rivieren en af en toe met hoge rotsen.

85A2F58C-49C5-4D11-B869-E2C603373B94
Dan worden de bergen langzaam minder hoog. In de eerste grotere stad halen we wat brood en toebehoren bij een supermarkt.
Daarna lijken we de bergen uit de rijden maar zien aan het eind van het dal nog steile rotspartij die we over moeten. Bovenop stoppen we even en dan hebben we werkelijk een prachtig uitzicht.

A2408CF1-4E98-46D2-B080-8E872433C00DFD84640E-C351-4B63-9B3E-A1EC123BC096

EDD5769A-7322-40D0-9ACD-ACC4DC523497
We blijken uit te kijken op geopark Origen. Werkelijk prachtig, ik ga eens uitzoeken wat je hier allemaal kan doen.

Dan door met het laatste stuk. Niet heel veel bijzonders, alleen zo’n 50 km voor Barcelona ineens weer een bijzondere rotspartij. Dat blijft de berg Montserrat te zijn. Helaas snel langs gereden op de snelweg.

Even voor drie uur zijn we bij ons Aparthotel BCN Mont Juic. Er is gelukkig nog een plek in de smalle parkeergarage.

C4B5AF26-D8B9-4B99-9BFE-8F2A524AB83D
Het appartement ziet er prima uit. CB688BA1-BD52-4396-AE5C-8BF67F095DE039674BD3-7FB8-40D6-AD09-4621230AC5D8

We gaan met de fiets nog op onderzoek uit voor het huren van fietsen voor Eshter en Anouk. We gaan zoveel mogelijk dingen in de buitenlucht doen. Dat lukt hier niet eens zover vandaan. Daarna hangen we nog wat rond totdat we richting vliegveld moeten. Het uitrijden uit de garage is nogal een uitdaging maar lukt met veel geduld van Erik.
Het vliegveld is op 10 minuten rijden en als we er zijn, zijn Esther en Anouk inmiddels geland en wachten ze op hun bagage. Dat duurt gelukkig niet lang en het is fijn dat ze hier zijn en we toch naar onze outdoorweek kunnen volgende week.
Op de terugweg, snacken we bij de M en halen nog wat boodschappen bij een hele grote Carrrefour. Daarna terug naar ons appartement en kijken we hoe Engeland de finale van het EK haalt.

Morgen gaan we op de fiets de stad verkennen.

🚗 260km

🚲 6 km