Adios en bonjour

17 juli 2021 - Lacanau, Frankrijk

Vandaag een reisdag van Perarrua naar Lacanau Ocean.

We staan redelijk op tijd op en pakken de laatste dingen in. Al met al is de auto behoorlijk zwaar beladen maar het lukt weer om alles ingepakt te krijgen.
Daarna nog even naar het Chilloutdoor café voor onze laatste ontbijt. Wat zoals elke dag weer prima is.

E0106F36-DF73-4153-8A58-CD8DFFCD4D37

Net voor tien uur gaan we op weg met Anouk achter het stuur. De eerste uren gaan door de prachtige Pyreneeën. Bij Ainsa halen we vers brood voor de lunch en dan gaan we richting de Bielsa tunnel die de grens vormt met Frankrijk. Vlak voor de tunnel staat het stil, zou er dan toch grenscontrole zijn? Gelukkig niet, in de tunnel is er eenrichtingsverkeer en dus moeten we wachten tot we aan de beurt zijn.

Als we aan Franse kant de tunnel uitkomen is landschap anders. Steiler, nog groener en lijkt meer op de hoge passen in de Alpen. Maar ook erg mooi.

E73EBE80-E603-4927-AD0F-4DF414CF212665040E84-AB69-4393-88FB-4983123D1258

Dan dalen we met Esther achter het stuur verder af,  de Pyreneeën uit. Wat een mooi gebergte! Het heeft echt ons hart gestolen!
Vlak voordat we de snelweg op gaan, neem ik het stuur over voor een lang en saai stuk over de peage. Via Pau rijden we richting Bordeaux. Vlak voor Bordeaux gooien we de tank nog een keer vol en neemt Erik het stuur over voor het laatste stuk naar Lacanau ocean.

Iets voor half zes zijn we er en worden we opgewacht door Beatrice met de sleutels van wederom een leuk huisje.

3713D74C-B9C3-45E0-80F2-D597182BAAD5

E53C2C88-13CE-49FD-8FDC-C3BCED274190
Voor het eten halen we pizza’s in het dorp hier vlak bij.

Morgen gaan we in beach 🏖 stand. We hebben overigens super mazzel met het weer. Tot en met donderdag was er alleen maar regen hier.

🚗 483 km

☀️22-31